Wednesday, March 31, 2004

Perjalanan Part 1

Mungkin elok jo di tuli Perjalanan Perjalanan iduik ini supayo dak ilang begitu ajo. Banyak yang datang dan pergi tapi tidak dituli. Kalau dipikirkan perbedoan antaro makhlok makhlok Tuhan sebonau nyo tak banyak, melainkan kebolehan manusio menurunkan pengajaran dari perjalanan iduik inyo dari satu generasi kepado generasi setorui nyo. Itu ajo. Kadang kadang terpikir jo, kok nanti urang kato awak nak gah pulo, tapi lantak lah, asal niat awak botoi.

Jadi nak dudok kojap, monung balik, tompek tompek yang dah sampai dek paje iko. Kemano inyo dah sampai setakek ini. Brunei, Singapore, Indonesia, Thailand, Vietnam, Philipina, Papua New Guinea, Australia, New Zealand, Amerika Syarikat, Canada, Mexico, England, Wales, Arab Emirates, Sudan, Hongkong, itu yang teringek buek maso ini. Ado jo lagi, Taiwan, Korea, dan Jopun tapi cumo singga kojap.;-)

Bule kato OK jo lah, setaket ini, inshaallah akan ditambah jo lagi.dulu,

Brunei lah kito mulokan dulu, Sebonaunyo ke Brunei ni hanyo sejak kebelakangan ini.

Semaso krojo dengan Asean Institute of Forest management Brunei macam mano tertingge dari tompek tompek yang pegi.

Jadi semaso ado krojo diLabuan, dan kebetulan bawak Amak, Umi, Raha dan keluarga melawat Brunei, kami telah menaiki Bot Laju ke Brunei. Sampai di seborang, naik Teksi kami round brunei dan lawat tompek tompek inyo, dan balik Jugak potang itu.

Korap kesanun sejak dijompuik untuk membuek usoho samo dengan ahli perniagaan Brunei untuk merobuik peluang dalam e-Govt project inyo lobeh kurang setahun suda. Banyak jo da tender yang masuk di sano tapi olun satu yang berhasil. Bukan dek apo tapi dek urang sano ni agak lambek jo membuek keputusan.

Disanun semo tender masuk ate namo SEPAKAT STAR (ITC) BRUNEI yang pado mulo diterajui dek Pehin Hj Muslim. Inyo ni bekas Ketuo Risek Brunei dan disanun kami dikonekan kepado Kol (B) Nasir, Pengiran Ramli, Wong, Lai, George dan lain lain kenalan perniagaan.

Yang berio sangek ditunggu disanun iola tender E-MAPS sebab inyo selari dengan apo yang awak buek disini.

Beberapo presentation telah dibuek dan dari segi teknikal; nyo awak mempunyai banyak kelebihan dari urang urang lain yang masuk. Bukan sekali senun. korap sangek, tapi belum ado rezeki lagi, setakek ini.

Mungkin jugo akan ditubohkan satu sharikat usohosamo disanun tak lamo lagi.

Inshaallah.

No comments: